czwartek, 8 sierpnia 2013

Let's go to the beach.... Thorsminde | Denmark




Zanim wrócę do Szkocji, zabiorę Was na małą przechadzkę po plaży w Danii. Piękne miejsce, z szeroką i czystą plażą, usianą poniemieckimi bunkrami, muszelkami i kamyczkami... 
Prawie pusta, środek tygodnia... Jest tylko moja i Taty... 

Fajnie widzieć, w sumie to aż łza się w oku kręci, jak w niektórych momentach Tatuśko staję się na nowo małym chłopcem, skorym do rozrabiania i skakania wysoko w chmury. Momenty bezcenne!

Duńskie wybrzeże jest naprawdę fascynujące. Spokojne, piękne, prawie dzikie. Nie ma tutaj przepychu i kiczu. Ma być naturalnie i bez najmniejszej ingerencji człowieka. Skandynawskie domki pokryte strzechą, flagi targane morską bryzą, szum morza, zapach wędzonych ryb... Czego chcieć więcej??? Niczego!

Thorsminde to malutka, rybacka miejscowość położona z jednej strony nad fjordem Nissum, z drugiej nad Morzem Północnym. Cudowne, dzikie tereny. Spokojna mieścinka, w której zjedzcie zawsze świeżo wędzone rybki czy owoce morza, lub zrobicie zapasy świeżej ryby do domku. Ceny jak wiadomo - duńskie ;) 




STRUER - THORSMINDE































A to specjalnie dla Was.... "from beach with love" 





Do usłyszenia wkrótce!

W Szkocji!


Żanet

11 komentarzy:

  1. Urocze miejsce. Jak zwykle piekne fotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dziękuję! ;)
      W Danii jest masę takich miejsc, dzikich... I to mnie właśnie tak urzeka w krajach skandynawskich.

      Usuń
  2. Dania jest idealna, po prostu. Piękno oraz swego rodzaju dzikość wybrzeża zachwyca od pierwszego wejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe duńskie wybrzeże zachwyca... byłam już w wielu miejscach i dosłownie w 95% wszędzie tak jest, jak na zdjęciach wyżej.
      Tutaj naprawdę można wypocząć...

      Usuń
  3. Dziękuję Ci za tą plażę. Ja nie mogę obecnie dotrzeć nad morze, choć baaardzo chcę, więc ten post jest dla mnie idealny. Pozdrawiam ciepło.
    P.S. Im dłużej patrzę tym bardziej chcę nad morzeeeeeee!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co Kochana ;) Jak będzie chciała się częściej teleportować nad morze daj znać, a coś fajnego podeśle!
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Twoje zdjęcia są klasycznie piękne .. mają unikalny klimat ..mam wiele sentymentu do Danii Rok temu byłem przez kilka miesięcy na projekcie w Kopenhadze i bardzo polubiłem i miasto i ludzi i wszechobecne rowery .. niewiele poznałem Danii poza Kopenhagą ale to co widziałem bardzo mi się podobało ..a może przez jazdę na rowerze ludzie są szczupli i zdrowi .. i wyglądają pięknie :^)) ..
    słoneczne pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Piotrze.
      Kopenhaga podeszła mi dopiero za drugim razem... ale teraz kiedy jadę w odwiedziny do znajomych zakochuje się za każdym razem na nowo. Klimatyczna, skromna i piękna... Ludzie uśmiechnięci, choć są też czarne strony tego miasta, w sumie jak każdego miejsca na świecie.
      Uwielbiam spacery, kocham gubienie sie na mieście i odkrywanie co raz to nowszych zakątków... i wierz mi za każdym razem miasto prezentuje się na moich zdjęciach inaczej...

      Ściskam ze słonecznej Danii ;)

      P.S. A może uda się kiedyś wrócić???

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję Żanet! .. tak - tęsknię za Kopenahagą .. może kiedyś powrócę ale nie wiem kiedy .. po pracy u klienta bardzo wiele spacerowałem po mieście i bardzo je polubiłem .. ma swój niepowtarzalny klimat .. w lecie wcześnie rano przed pracą często biegałem w kilku ulubionych miejscach i było bardzo fajnie
      kilkakrotnie wypożyczyłem rower i byłem w wielu dzielnicach .. a prawie codziennie jechałem do Bagsværd pociągiem i wracałem i było fajnie obserwować ludzi i krajobraz .. pociąg sporo jechał wzdłuż Øresund i bywało bardzo pięknie

      a raz udało mi się zobaczyć w Kopenhadze dwa słońca :^))

      https://picasaweb.google.com/lh/photo/FDtjXgaNs5n6r9z-fNXqc9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

      słoneczne pozdrowienia !

      Usuń
    3. Trzymam kciuki w takim razie. Musisz mieć bardzo interesująco pracę skoro zwiedzasz świat ;) rower i spacery to obowiązek w Kopenhadze - łatwy dostęp do każdego miejsca, zero stresów w traffiku, zero opłat za parkowanie. I przyznasz mi rację, że w taki sposób dane miejsce wygląda dużo lepiej niż zza szyby auta czy busa. Tutaj gdzie obecnie mieszkam, jest dużo spokojniej, może i lepiej, bo czasami ten ogrom rowerów w stolicy mnie przerażał ;) człowiek nie przyzwyczajony, hihi ;)

      Zdjęcie naprawdę piękne i naprawdę są na nim dwa Słońca! :) Jak ci się udało to zrobić? Pierwszy raz coś takiego widzę!

      Dziękuję za linka, znajdę dłuższą chwilę to obejrzę Twoje wszystkie zdjęcia, a także bloga... Dziękuję Ci za tą małą fotograficzną namiastkę Stanów - moje marzenie od dzieciaka aby tam pojechać i dosłownie "utonąć" w Ameryce... Zakochana byłam od małej dziewczynki. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się spełnić to marzenie...
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    4. :^) .. pracuję jako konsultant w firmie softwaru .. nic specjalnie interesującego ..raczej przeciwnie .. ale od czasu do czasu mam okazję popracować nad projektem w ciekawych rejonach świata i tak właśnie było w Kopenhadze i Danii, którą bardz polubiłem .. ludzi są czarujący i zarazem bardzo profesjonalni .. bardzo mnie cieszy to, że wyraźnie panuje równouprawnienie nie tylko na papierze .. wiele kobiet jest na kierowniczych stanowiskach ..
      hihi . tak wiem co masz na myśli z rowerami .. czasem to wygląda jak kawaleria ruszająca do boju ze świateł na skrzyżowaniu :^))

      sam nie wiem jak to było z tymi słońcami .. chyba taki efekt mgły i chmurek .. zdjęcie było zrobione sprzed Opery w Kopenhadze w kierunku pałacu Amalienborg i Katedry

      Życzę Ci wielu inspirujących podróży także i do Stanów. Mieszkam tu już od dwudziestu kilku lat z dwu letnią przerwą w Londynie Stany to tak duży kraj i ma wiele różnych twarzy. Dla nas przybyszy z Europy jest czasem niezrozumiały przez tą różnorodność i inność pomimo europejskich źródeł ale to na pewno fascynujący kraj. Przyroda jest niezwykła szczególnie na zachodnim wybrzeżu z majestatycznym Pacyfikiem. ..
      bardzo ciepło pozdrowiam i Ciebie i słoneczną Danię :^)

      Usuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....