sobota, 24 sierpnia 2013

Szkockie part III ... Eilean Donan Castel








Jeden z piękniejszych zamków jaki kiedykolwiek widziałam... Atmosfera i otaczający klimat tego dnia dodatkowo podniosły jego piękno. Pomimo mgły, deszczu i przenikającego zimna... Udało nam się podziwiać jego wdzięki także po zmierzchu... Mistycznie i magicznie... Na drugi dzień, tak pięknie już nie było. Ziąb niesamowity... No cóż, welcome in Scotland. Nie ma co narzekać, trzeba się cieszyć z tego co się ma!


Tak prezentuje się o zmierzchu...
Czyż nie jest piękny?








Przepiękny staruszek, jakby wyjęty z "Gry o Tron", prawie skrywał się za mgłą... Ludzi malutko, na naszą korzyść. Zamek położony jest na malutkiej wyspie na jeziorze Loch Duich, niedaleko uroczej mieścinki Dornie w zachodniej części Higland. 







Burzliwa historia, pełna zniszczeń, podpaleń i odbudowań. Upadków i sukcesów. Został wzniesiony w 1220 r. przez szkockiego króla Aleksandra II. Ze stałym lądem łączy go kamienny most. Jeśli pogoda dopisuje można z niego zobaczyć wyspę Skye. Bardzo obszerną historię zamku znajdziecie na stronie "ZAMKI SZKOCKIE" { klik }. W murach zamku nakręcono wiele znanych filmów tj. "Nieśmiertelny", "Elżbieta: Złoty Wiek" czy "Świat to za mało".

  
Rzut okiem w prawo i dalej w lewo...





I w drogę...

Przez zaspy i zamiecie śnieżne.. { tak, to w dalszym ciągu ten sam dzień... }




Widać tylko włochate krówki cieszyły się z padającego śniegu...




I moje pocztówkowe zdobycze ;)
Niestety takich pięknych zdjęć nie udało mi się zrobić, dlatego od czasu do czasu kupuję kilka ładnych kartek...





III trzecia dobiegła końca. 
Choć w dniu powrotu obskoczyliśmy szybko Edynburg, nie zrezygnuje z pokazania wam tego miasta. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam wrócić... W dużo ładniejszą pogodą...


Pozdrawiam,
Żanet

12 komentarzy:

  1. Piękne miejsce, mam w planach do zobaczenia, jak się w koncu do Szkocji wybiorę, mam nadzieję, że jeszcze w tym życiu. ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia dziękuję :* trzymam kciuki za wyprawę, ja też mam nadzieję, że mi się jeszcze uda! mam połączenia do Edynburga, więc wszystko jeszcze przede mną ;) Pozdrawiam i ściskam :*

      Usuń
  2. Ty mnie do tej Szkocji zawiedziesz...Twoje zdjęcia są fenomenalne. Zajmujesz się tym zawodowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Kochana.... ahhh, jak ciężko się zebrać na tą przeprowadzkę z jednego bloga na drugi... ale daję radę!
      Fotografią zawodowo??? No co Ty, to moje hobby i miłość.... dziękuję jeszcze raz!

      Usuń
    2. To czuć tę miłość i pasję w każdym zdjęciu. Coś wspaniałego!

      Usuń
  3. Jestem oczarowana Twoją foto relacją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, postaram się czarować częściej ;)
      zaglądaj :)

      Pozdrawiam i ściskam!

      Usuń
  4. Jak tam pięknie !
    A mam takie pytanie, w jakim programie przerabiasz zdjęcia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marta ;) Programy to takie proste, najzwyklejsze - ponieważ pracuje na Mac'u, mam dostęp do programu iPhoto w którym trochę rozjaśniam, dodaję kontrastów, i barw. A później wrzucam je AnalogColorMini - fajny programik, w którym uzyskuję się fotki podobne do analogowych, w którym można dodawać tego czy owego. I to by było na tyle ;)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. ohhh cudny zamek i jeszcze piękniejesz foty, a ten język na końcu ! co za ujęcie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ewa! pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....