środa, 18 września 2013

Góra Krzyży... w ciszy, z innymi



To miejsce jest tak wyjątkowe, że nie potrafię go opisać słowami. Jedno z tych, które wywarło na mnie ogromne wrażenie. Kiedyś coś tam na ten temat słyszałam a może i czytałam, ale co innego słyszeć a co innego widzieć na własne oczy, doświadczyć na własnej skórze.

Litwa to nie tylko Wilno, Troki, piękne bałtyckie wybrzeże czy cmentarz na Rossie. Tym razem zapraszam Was na spacer w ciszy i zadumie w miejscu, które odwiedzają turyści z całego świata... Aby zostawić po sobie malutki ślad w postaci kolejnego krzyżyka w nadziei na lepsze jutro... Aby podziękować B. na górze za łaskę, zdrowie czy miłość... Aby prosić o szczęście, zrozumienie, a może wybaczenie... 

Góra Krzyży położona jest niedaleko miasteczka Meszkucie, ponad 200km od Wilna. Systematycznie od roku 1831 kolekcja krzyży powiększa się. W czasach sowieckich rządów na Litwie wielokrotnie próbowano zrównać to miejsce z ziemią, jednak za każdym razem była do walka z wiatrakami. Pielgrzymi i mieszkańcy nie dawali za wygraną, i dalej stawiali krzyże. Obecnie doliczono się ich ponad 200 tysięcy sztuk. Na moje skromne oko, aż ciężko uwierzyć, że jest ich tam "tylko" { albo "aż" } tyle. Wszystkie te krzyże, leżące, stojące, wiszące, podpierające się... Te różance, aniołki, maskotki... Każdy kto tu był zostawił jakąś cząsteczkę siebie, na zawsze...


Mój krzyżyk też tam gdzieś jest... kto wie, może kiedyś tam wrócę i go znajdę...






























Dla Was...
żanet


xxx

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Na pewno, nie miałam okazji tam być o zmroku ale mam nadzieję, że kiedyś tam wrócę.
      O zachodzie słońca też musi być pięknie!

      Usuń
  2. faktycznie ilość krzyży, niezliczona!!! ale chyba swojego już nie znajdziesz zbyt dużo ich jest. Zdjęcia super, szczególnie nr 4 i ostatnie pokazujące to wszystko z innej perspektywy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję .... też mi się tak wydaje.... w sumie to nawet nie pamiętam, gdzie go zostawiłam...

      Usuń
  3. Słyszałam o tym miejscu... Pięknie to ujęłaś...

    OdpowiedzUsuń
  4. niesamowite miejsce, ale Żanet, Twoje zdjęcia są po prostu przepiękne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu dziękuję ogromnie... w takim miejscu ciężko zrobić nie ładne zdjęcia =)

      Usuń
  5. niesamowite miejsce
    i niesamowite zdjęcia Żanetko!
    Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myska dziękuję ślicznie i witam ponownie =)

      Usuń
  6. przepięknie uchwyciłaś to niesamowite miejsce podobnie tak jak Cmentarz na Rossie ...
    niebo jest cudowne u Ciebie
    podziwiam Twój talent Żanet i pozdrawiam słonecznie :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze dziękuję ogromnie, nawet nie wiesz jak każde Twoje słowa zawsze mnie cieszą =) dziękuję!
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. jestem po prostu zakochany w Twoich fotografiach .. dziękuję za piękno, które nam dajesz :^)

      Usuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....