poniedziałek, 23 września 2013

Holiday in Denmark??? Why not!


Dzisiejszy post sponsoruje Klub Polki na Obczyźnie, który dość prężnie się rozrasta. Polek przybywa każdego dnia, z czego cieszymy się ogromnie. "10 powodów dla których warto odwiedzić..." to kolejny projekt z Klubowego cyklu, który razem z innymi dziewczynami przygotowujemy w tym miesiącu. Więcej znajdziecie na oficjalnym blogu { klik }.



A czy Wy wiecie dlaczego warto odwiedzić Danię?
Moje subiektywne 10 powodów, dla których warto wpaść do Danii.

1. KOPENHAGA. Miasto to znalazło się na pierwszym miejscu mojej listy, z wielu powodów... Wierzcie mi, każdy marzy o Kopenhadze. Stolica Danii przyciąga masę turystów każdego roku, o każdej porze - wiosną, latem, jesienią czy zimą. Zawsze jest tu pięknie i zawsze jest co robić. Festiwale, koncerty, muzea, galerie, klimatyczne kafejki i restauracje, zwariowani i kolorowi ludzie, Christiania, rowerowe tłoczne przejażdżki, parkingi a nawet korki, chwila relaksu z Carlsbergiem w parku, pozytywne zawirowania w parku Tivoli, spacery brzegiem cieśniny Sund, celowe "gubienie" się w  niesamowitych uliczkach, kawowa chwila relaksu z danish pastry w Nyhavn, pamiątkowe zdjęcie z Syrenką, romantyczne przechadzki o zmierzchu, śmiechy i radości, kopenhaski luz i podejście do życia... Mam dalej wymieniać? 




2. WODA. Mam tutaj na myśli dostęp do wody. Nie ważne w jaką stronę się udajcie zawsze traficie na wodę - rzeki, jeziora, morza, zalewy, cieśniny, fiordy... Wszędzie blisko. Plaże nad morzem ciągną się kilometrami. Są zadbane, czyste, a wiele z nich sprawia wrażenie dzikich... 




3. ROWERY, ROWERY i jeszcze raz ROWERY. Być w Danii i nie wybrać się na rowerową przejażdżkę, to jak być w Rzymie i nie widzieć Koloseum, albo w Paryżu i ominąć "niechcąco" Wieżę Eiffla... Wybierając się do Danii bierze się rower ze sobą, albo jak nie było takiej możliwości, wypożycza się na miejscu. Ścieżek rowerów jest tutaj cała masa, w gruncie rzeczy bez problemu można dostać się rowerem praktycznie w każde miejsce w tym kraju. I najważniejsze - tutaj rowerzysta jest jak święta krowa, czyli macie bezpieczeństwo na najwyższym poziomie!






4. COUNTRYSIDE. Wiejskie tereny, pola uprawne ciągnące się kilometrami, a pomiędzy nimi urocze typowo duńskie domy i rolnicze zabudowy. Krowy i owce pasące się na łąkach, konie... Przepiękne lasy { które wręcz kocham } zachęcają do spacerów! Nie ważne jak zwiedzacie ten kraj, na pieszo, rowerem czy w aucie, jestem pewna, że piękno Danii potrafi zachwycić każdego. 







5. DANISH DESIGN, ART & MUSIC. Dla miłośników wnętrzarskich, sztuki, muzyki, filmu i nie tylko, wierzcie mi - na prawdę można się zakochać w duńskim stylu. Arne Jacobsen, Georg Jensen, Poul Henningsen, Susanne Bier, Lars Von Tier, Hans Christian Andersen, Karen Blixen, Mads Mikkelsen czy Viggo Mortensen i wielu innych rozsławiło Danię na całym świecie, a niektórzy z nich stworzyli marki znane i kochane na całym świecie. Muzea w całym kraju oferują wspaniałe wystawy, wernisaże i pokazu tego co naj. Darmowe letnie koncerty w parkach czy słynny Rosklide festiaval przyciąga tłumy co roku. 

6. ARCHITEKTURA. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Dla wielbicieli wiejskich terenów z typowo skandynawskimi malutkimi domkami ze strzechą, przez miejskie kolorowe budynki, przepiękne zamki, po wręcz futurystyczne architektoniczne dzieła sztuki. 

7. UROCZE NADMORSKIE MIEJSCOWOŚCI. Położone w przepięknych, spokojnych sceneriach nad wodą, gdzie ludzie z miast szukają wytchnienia i relaksu po ciężkich tygodniach pracy. 





8. LEGOLAND. Tak moi mili, będąc w Danii koniecznie musicie odwiedzić to miejsce. Zabawa gwarantowana dla małych i dużych!



9. DUŃSKIE PODEJŚCIE DO ŻYCIA. Czasami na prawdę ciężko mi zrozumieć to co widzę, albo śmiać się z ich dowcipów, filmów, seriali czy reklam w telewizji. Przeszłam wiele mieszkając w Anglii, więc wiele spraw tutaj mnie za specjalnie nie dziwi. Duńczycy są przyjaźni, pomocni, optymistycznie nastawieni do życia, mili. Dość tego słodzenia... wszystko z umiarem, znajdują się też okazy odstające od normy... Są też zazdrośni, o tak, i to bardzo. Dosłownie o wszystko... Ale jako naród - ujdą w tłoku =) 



10. Punkt ostatni, czyli 10... Myśl, myśl... I co mam tutaj jeszcze napisać, no nie wiem... Może podsumowanie? O tak! Jeśli w dalszym ciągu nie jesteś pewna/pewny czy warto wpaść do pradawnej krainy groźnych Wikingów, to radzę Ci ten tekst przeczytać jeszcze raz od początku. Jeśli podałam za mało powodów, no cóż, nie wyłożę Wam wszystkiego za jednym zamachem na ladzie. Bo nie będę miała o czym pisać w kolejnych cyklach Klubu. Zawsze możecie śledzić mój blog i być na bieżąco, bo zamieszczam tutaj masę zdjęć z różnych miejsce w Danii. Jedno jest pewne - pomimo tego, że jest tutaj drogo { na pocieszenie Wam napiszę, że w Szwecji i Norwegii jest jeszcze drożej }, to warto odwiedzić ten kraj... Naprawdę! Bo... DANMARK ER EN RIGTIG FLOT LAND! 




with ♥
żanet

16 komentarzy:

  1. Hahaha dunscy zazdrosnicy :))
    Kurcze, powiedzialabym, ze mnie przekonalas, ale ja juz od dawna przekonana! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahha, no to Kasia czekam na Twoją wizytę! =)

      Usuń
  2. Szczególnie mnie nie trzeba namawiać:)) Dania to taka mała Szwecja, a to dla mnie oznacza tyle że mogłabym się w niej zakochać od pierwszego zamieszkania:) Dobrze że mamy tak blisko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina święta racja! Już od dłuższego czasu marzy mi się wypad do Szwecji czy Norwegii i mam nadzieję, że kiedyś w końcu znajdę chwilę na te dwa piękne kraję. Jak coś dam znać, może uda się wyskoczyć na kawkę =)

      Usuń
  3. Blam kiedys tylko raz (i to sluzbowo) w Kopenhadze i pozostal mi ogromny niedosyt. Obiecalam sobie wiec, ze kiedys na pewno tam wroce, choc nie mam pojecia kiedy mi sie to uda :))
    Nrazie pozostaje mi zdjecie z Syrenka na oslode :))
    Pozdrawiam NIka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nika dziękuję za odwiedziny. Na szczęście do Kopenhagi nie jest aż tak daleko, nawet z Francji - jednym minusem mogą być ceny transportu. Ale według mnie warto poświęcić każdą cenę, aby choć raz zatracić się w tym miejscu... Bo warto!

      Pozdrawiam cieplutko =)

      Usuń
  4. Zapomnialam dodac: swietne zdjecia ! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie w Danii byłam tylko raz, dawno temu i nie za wiele pamiętam. Chyba muszę moja wyprawę powtórzyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia ja kiedyś też tutaj byłam, dawno temu, jako 13-latka. Rodzice wykupili mi wycieczkę do Legolandu. I zgadnij co najlepiej zapamiętałam??? KROWY!!! Tak, bo po raz pierwszy raz widziałam brązowe, i pamiętam ten widok do dzisiaj - pasące się stada na łąkach... =)

      Jak coś to zapraszam! Miejscówkę się gdzieś znajdzie =)

      Usuń
  6. Ja juz patrząc na same zdjęcia, mam ochotę odwiedzić Danię :) Zresztą jest na liście:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żanet .. po prostu jestem zakochany w Twoich fotografiach.... Dania na Twoich zdjęciach wygląda zjawiskowo i to w Converse :^)
    Dania ma w Tobie wielką przyjaciółkę a Syrenka bardzo Ci za to dziękuje sama zobacz :^)
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/-DpW0C6wZvfL5GlhYVk_fdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    nawet nie wiem ile dni spędziłem błąkając się w okolicach Nyhavn (przepięknie się prezentuje na Twoim zdjęciu) ..
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/LJC6mAxd0uXHcztHwmCYAdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    a tak jest o zachodzie słońca
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/fLYV-c9wbdeCfMRaeqp4u9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    wspomniałaś o rowerach .. ja tylko dodam, że męskimi oczami to w Danii są najpiękniejsze rowerzystki na świecie ;^))

    a na ostatnim Twoim zdjęciu jest hotel Admiral gdzie spędziłem wiele dni na jesieni i w zimie :^)
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/d4JSNTS7SAG9P-awgtpgEtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    to był kiedyś portowy magazyn który pięknie odrestaurowano na hotel .. wewnątrz na drewnianych kondygnacjach gdzie niegdzie jeszcze widać ślady kul armatnich floty angielskiej, która kilkaset lat temu zaatakowała port w Kopenhadze
    a w zimie czasem tak wszystko zamarza .. (tu widok na operę ufundowaną przez zmarłego niedawno głównego właściciela firmy Maersk)
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/RjFjcprXfp6iX_HOQax_2NMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    bardzo Ci dziękuję, że przypomniałaś mi Kopenhagę, w której przepracowałem kilka miesięcy i żaluję, że nie zobaczyłem więcej Danii poza Zelandią

    słoneczne pozdrowienia


    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę im tych ścieżek rowerowych;) Co tu dużo mówić - pięknie tam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie do Skandynawii nie trzeba przekonywać! Kopenhaga jest cudowna, no i tak blisko do Szwecji :) Uwielbiam duński humor - komedie są niesamowite, 'Zieloni rzeźnicy' czy 'Jabłka Adama'. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. w sierpniu będę przez tydzień w Danii. Loty już kupione, samochód wypożyczony, czas zacząć planować trasę i to co chcemy zobaczyć. Nie mam żadnego pojęcia co ale wiem, że chcemy omijać miasta. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....