sobota, 28 września 2013

W miasteczku Karaimów, czyli wizyta w Trokach



Troki to miejsce, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Obowiązkowe "must see" przy okazji wizyty w Wilnie. Troki to dawna stolica Litwy, a także miejsce osiedlenia Karaimów, których pod koniec XIV wieku sprowadził z Krymu książę Witold. 

Położona na Pojezierzu Wileńskim, w otoczeniu lasów i wód takich jezior jak Galwe, Tataryszki, Łuka i Giełusz. Ta niewielka miejscowość to prawdziwa skarbnica historycznych pamiątek, gdzie na pierwszym miejscu znajduję się przepiękny średniowieczny zamek, który jest jedynym zamkiem w Europie Zachodniej, który stoi na wyspie na środku jeziora Galwe. 








Na zamku można postrzelać sobie z łuku....


... albo z wiatrówki, za kilka litasów. { wcale nie jest to takie łatwe jak wygląda... hihih }








Po zwiedzaniu zamku ruszyliśmy w stronę małego deptaczka nad wodą, w poszukiwaniu pamiątek hand-made. I magnezów na lodówkę, oczywiście { kolekcjonuję z każdego miejsca gdzie byłam }. Zakupy zaliczone do udanych - udało mi się kupić śliczne, gliniane dzwoneczki z ptaszkiem do powieszenia w oknie i magnezy. Więc teraz czas udać się do świątyni mniam-mniam, na coś ciepłego do jedzenia.






Przytulna mała restauracyjka z lokalną kuchnią nad samą wodą z niesamowitym widokiem na zamek. Ciepła zupka-krem do tego tradycyjne kabinai z twarogiem i cebulką. Pycha!





Po sycącym obiadku czas na spacer... Troki to bardzo kolorowa mieścinka ze starymi, tradycyjnymi domami Karaimów. Malownicze uliczki, nawet w deszczu i niepogodzie prezentują się ładnie. Lubię "gubić" się takich miejscach, podziwiać każdy detal i szczegół. Spokojnie skupiać się na fotografowaniu... Obserwować przechadzających się obok mnie ludzi, korzystać z uroków { pomimo mżawki... tak, pogoda była byle jaka } i cieszyć oko wielokolorowymi fasadami budynków... Jest kolorowo, jest pozytywnie, jest piękniej i bardziej weselej... Lubię Troki...

















with ♥

żanet

6 komentarzy:

  1. Fajna miejscówka, byłam tam, ale dawno temu, chętnie bym się przejechała raz jeszcze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bardzo klimatyczna miejscowość. I fajne miejsce wypadowe na długi weekend. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. wieki mnie tam nie było.. już się trochę wspomnienia rozmyły, także dzięki za przypomnienie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo ;) w Trokach byłam już kilka razy, i za każdym razem zachwycam się tym miejscem na nowo ;)

      Usuń
  3. Po raz pierwszy zobaczyłam to miejsce na widokówce, którą przysłała mi koleżanka. Już wtedy przypadło mi do gustu, a Twój post tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że koniecznie muszę tam kiedyś dotrzeć.

    Jestem pewna, że byłabym wniebowzięta... Uwielbiam zamki. A to miejsce tchnie spokojem i nastrojem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie Taita! Miejsce jest piękne, a jak masz trochę więcej grosza w portfelu to polecam lot balonem - cudownie jest, chłopak leciał, mnie niestety wtedy z nim nie było... ale zdjęcia zapierają dech w piersiach!
      Pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....