poniedziałek, 16 września 2013

Wyginam śmiało... ? Wizyta w Krzywym Lesie



Krzywy Las robi ogromne wrażenia. Na każdym.
Człowiek staje jak wryty i przygląda się tym nienaturalnie wygiętym sosnom, starając się znaleźć wytłumaczalne rozwiązanie na ich zagadkowe "figury"... Dlaczego? W jaki sposób? Po co? W jakim celu?... Pytań jest wiele. Do tej pory nikt nie może wyjaśnić, kto lub co, przyczyniło się do tak fantazyjnych wyginasów. Istnieje kilka hipotez, ale nie są one w 100% potwierdzone. Wiadomo na pewno, że była to celowa, mechaniczna ingerencja człowiek - tuż nad ziemią pień drzewa skręca pod kątem 90 stopni i wygina się szerokim łukiem ku górze. Jest to skupisko około 100 fantazyjnych sosen pospolitych, które zajmują powierzchnię 0,30 ha. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że na około tego miejsca rosną tylko proste drzewa. Las znajdziecie niedaleko miasta Gryfino, a dokładnie w Nowym Czarnowie. Bez problemu można się tam dostać ze Szczecina, a lokalni na bank pomogą znaleźć drogę w razie problemów. 






Krzywy Las jest pomnikiem przyrody od dnia 8 listopada 2006 roku. Troszkę późno przyznano to wyróżnienie, ponieważ jak przypuszczają fachowcy, drzewa posadzono około roku 1934. Ale lepiej późno niż wcale. 









Jest to miejsce zjawiskowe, magiczne, wręcz baśniowe. Taki mały, bajkowy skrawek, po którym powinny skakać leśne krasnale z czerwonymi czapami, trolle i inne leśne fajniutkie stworki. Uwielbiam to miejsce... 
Klimatyczne, wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju.



Dla was z magicznego lasku wyginasków,
żanet

19 komentarzy:

  1. Ale cacko. Muszę odwiedzić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo coś mi się o uszy obiło, że las jest to wycinki - podobno usycha, ale ile w tym prawdy to nie wiem!

      Usuń
  2. Gdzieś już o nim czytałam, ale oczywiście zapomniałam. Chciałabym się tam kiedyś wybrać, pocykać foty. Idealne miejsce na sesję zdjęciową, zwłaszcza zrobioną przez Ciebie Żanetko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to musisz się zbierać, bo jak pisałam wyżej - jakieś plany są jego wycinką.

      Ahhh, dziękuję ślicznie ;) buziaki!

      Usuń
  3. kurcze, niesamowite... szkoda że mam tak daleko...
    faktycznie wygląda trochę jak z bajki... no i piękne zdjęcia, wiadomo:)) buziaki Żanet!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Madzia! to będziesz miała okazję mnie odwiedzić, jak nie Dania to Polska ;)

      Usuń
  4. też czytałam, ale czytać, a widzieć na własne oczy to coś zupełnie innego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację... las na prawdę robi ogromne wrażenie... a zimą - ahhh coś pięknego!

      Usuń
  5. Faktycznie, wygląda wyjątkowo i niesamowicie. Wiesz w sumie nigdy nie byłam w Twoich rejonach i nawet nie wiedziałam o istnieniu takiego lasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób o nim nie wie, a szkoda bo jak się nie mylę jest jedyny w Polsce. Więc Kasia zapraszam, zapraszam! Szczecin też ładny =)

      Usuń
  6. niesamowite miejsce i przepiękne zdjęcia .. i pomyśleć, że tydzień temu byłem tak niedaleko w Świnoujściu .. słoneczne pozdrowienia :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Piotrze widziałam na facebooku że byłeś w moich okolicach, ahh jaka szkoda że mnie było w Polsce bo może udałoby się spotkać na lampę wina i spacer po Krzywym Lesie ;) może następnym razem... Pozdrawiam z deszczowej Danii!

      Usuń
    2. Twoje okolice są piękne :^)i ten pomorskie i te duńskie .. byłoby bardzo miło spotkać się na lampkę lub nawet dwie :^) .. przesyłam wiele słońca :^)

      Usuń
  7. no proszę, że takie cudeńka tak niedaleko..:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....