poniedziałek, 7 października 2013

miasto, w którym serce me zostało....




W kwietniu tego roku odwiedziłam po raz pierwszy Irlandię. Kraj zielenią i deszczem płynący... Zaproszenie znajomej A. przyjęłam bez zastanowienia, zamówiłam bilety, spakowałam plecak i ruszyłam w drogę. Ale zanim tam dotarłam zatrzymałam się na 5 dni w Bristolu. W mieście, w którym wszystko się zaczęło, w którym rozpoczęła się moja przygoda życia na emigracji. W mieście w którym mieszkałam ponad trzy lata od 2005 roku. W którym spędziłam najpiękniejszy czas mojego życia, w którym poznałam cudownych ludzi z którymi do tej pory jestem w bardzo dobrym kontakcie. Co jakiś czas ogrom tęsknoty tak zaczyna mi doskwierać, że jedynym wyjście jest wizyta. Bo nawet wracanie w  wspomnieniach i oglądanie po raz miliony raz zdjęć nie wystarcza.  Mam ogromny sentyment do tego miejsca, za wszelką cenę staram się przynajmniej raz do roku tam być, spotkać się ze znajomymi którzy tam zostali, zrobić mały shopping czy spacerować każdego dnia ulicami, które tak dobrze znam, na pamięć...

Bristol zmienia się każdego dnia, roku. Staje się coraz ładniejszy... Jak dla mnie ^^ Jeśli macie ochotę na dłuższy weekend w Bristolu, bez problemu dostaniecie się tam z kilku miast w Polsce { Szczecin, Gdańsk, Katowice, Łódź, Poznań, Rzeszów, Warszawa, Wrocław }. Bilety są często w bardzo atrakcyjnych cenach. Ze Szczecina na przykład polecicie Ryanair'em już za 118 złotych w dwie strony! Nic tylko latać =) 

Tak więc zanim zabiorę Was do Irlandii, a dokładnie do Dublina i hrabstwa Donegal, zapraszam Was na krótki spacer ulicami Bristolu. Miasta w którym zostawiłam swoje serce...

































































with ♥
żanet

23 komentarze:

  1. fajowe zdjęcia, fajnie czasami wrócić wspomnieniami w niezapomniane chwile... ja też uwielbiam Anglię.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Madzia... ja wracam bardzo często, a do tamtych lat to chyba za często, uwielbiam Anglię i mogłabym się tam przenieść... kto wie, co jutro przyniesie, może kiedyś tam wrócę =)

      Usuń
  2. Niesamowite to miasto. Takie kolorowe i tyle tam sztuki na ulicach! Ja mam dwa takie miasta. W kazdym mieszkalam przez to w mlodosci i w kazdym zostawilam kawalek serca. I tylko bardzo dawno tam nie bylam: w Helsinkach i w Budapeszcie.
    Ale wroce kiedys na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nika Bristol to miasto prawdziwie kolorowe. Tutaj urodził się sam Banksy, więc wiadomo o co chodzi... Wiele jego prac znaleźć można na murach w mieście. Ja jestem jak najbardziej na tak, jeśli chodzi o taką uliczną sztukę - robi się przyjemniej i ładniej. A wiele z takich prac to prawdziwe dzieła sztuki!
      Te miasta też mi się marzą, może kiedyś mi się uda.... Kto wie... ;)

      Usuń
  3. wcale się nie dziwię,że chcesz tam wracać przynajmniej raz w roku. Miasto piękne, a jeszcze piękniejsze te trwałe przyjaźnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zgadzam się Anno, i powiem ci, że z grupą takich znajomych co roku robimy sobie zloty gdzieś w Polsce na długi weekend. Pomimo tego, że każdemu drogi poszły tak a nie inaczej, każdy się stawia i nie robi problemu... To jest przyjaźń!

      Usuń
  4. Wygląda na bardzo artystyczne miasto. Bardzo lubię street art, a tam jak widzę jest go wiele

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia jeśli lubisz to koniecznie musisz odwiedzić Bristol! To miasto jest pełne ulicznej sztuki ;)

      Usuń
  5. Zupełnie inaczej wygląda Dublin niż miasta, w których do tej pory byłam. Wpisuję na listę miast, które muszę zobaczyć zanim umrę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ale to jest Bristol nie Dublin. Dublin będzie w kolejnym poście. Ale mogę ci powiedzieć, że Bristol możesz zostawić na tej liście, bo jest warty odwiedzenia. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Nie dziwię się, że Twoje serce tam zostało ! Ale tam pięknie i kolorowo !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale zrobiłaś mi psikusa :) Zaczęłam czytać i myślałam, że będzie o Irlandii, co oczywiście bardzo mnie ucieszyło :) Ciekawa byłam, które to miasto irlandzkie tak Cię urzekło, a tu proszę... Bristol ;)
    A wiesz, że jeszcze nigdy nie byłam w Anglii, pomimo tego, że mieszkam na sąsiedniej wyspie? Szkocję udało mi się choć trochę zwiedzić [Edynburg, Glasgow], ale Anglii jeszcze nie. Mam nadzieję, że kiedyś tam dotrę.

    A post i tak mi się podobał, bo lubię czytać o ulubionych miejscach innych ludzi.

    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha, o nie. Irlandia będzie wkrótce ;) zaczniemy od Dublina!
      Anglia jest piękna, i trochę żałuję że tak mało po niej podróżowałam, ale nic straconego. Bilety są tanie, więc nic nie szkodzi aby spakować plecak i ruszyć w drogę ;)

      Cieszę się bardzo że post się spodobał, no i dziękuję za cieĻle słowa!
      Pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń
  8. bardzo inspirujące obrazy .. nie dotarłem nigdy do Bristolu ale słyszałem o stromych uliczkach i i że bardzo klimatyczne
    może za jakiś czas wybiorę się .. widzę, że Ryanair lata tam z Polski
    słoneczne pozdrowienia :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień bez komentarza od Piotra byłby dniem straconym :) hihihi, dziękuję!
      Koniecznie musisz odwiedzić Bristol, bo miasto jest cudne i takie zakręcone! Lata, lata i to z wielu miast w Polsce, więc nic tylko bookować bilet i w drogę. ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. i jeszcze coś na wesoło skoro mowa o Ryanair :^))

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151619725612279&set=pb.218879937278.-2207520000.1382020531.&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie murale! Ja wciąż nie byłam w Irlandii, ostatnio już byłam zdecydowana, ale bilety były koszmarnie drogie. Tymczasem czuję, ze te klimaty na pewno by mi się spodobały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie murale to tylko w Bristolu. I wiele z tych dzieł wyszło spod ręki Banksy'ego - jego miasto rodzinne.
      Koniecznie tam zajrzyj, warto! W razie czego służę pomocą ;)

      Usuń
  11. Cudowne zdjęcia...i z nadzieją oczekuje Dublina...Bo dla mnie Dublin, to tak, jak dla Ciebie Bristol.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, Dublin pojawi się już wkrótce! Specjalnie dla Ciebie ;*
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  12. Piękne miasto i nie dziwi mnie fakt, że Twoje serce w nim zostało. Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....