poniedziałek, 18 listopada 2013

{ made in poland } Karpacz & Śnieżka





W ten zimny listopadowy poniedziałek zabieram Was w Karkonosze. 
W poprzednim poście spacerowaliśmy nad morzem, teraz dla odmiany czas na góry. 

Nie jestem wielką fanką miejscowości położonych nad polskim morzem czy to w górach. Czegoś im brakuję.... Czego?  Samku? Umiaru? Klimatu? Piękna? Lepszej organizacji? Mniej szpecących reklam? Więcej uśmiechniętych ludzi? Kreatywności? Hmm, chyba wszystkiego po troszeczku...

Karpacz. 
Małe górskie miasteczko położone u podnóża Śnieżki, gdzie lgną polscy i zagraniczny turyści. Tutaj też czegoś brakuje... Jest ok, ale wiem na stówę, że mogłoby być dużo lepiej. W innych miejscach można, to dlaczego w Polsce nie można? Ludzie są różni, więc różnie podchodzą do wielu rzeczy, także w podróżowaniu. Odwiedziłam wiele miejsc, i wiem o czym mówię. Można skromnie, ale ładnie, ze smakiem. Można zrezygnować z czegoś na korzyść tamtego. Karpacz ma na prawdę wiele do zaoferowania, ale w dalszym ciągu nie wyciśnięto z miasta tej ostatniej kropli. Trzymam kciuki za zmiany na lepsze. Bo warto!








































A jak jest z Wami, też uważacie, że polskim miejscowością czegoś brakuje? 


Ściskam,
Żanet

8 komentarzy:

  1. Śnieżka to cholernie groźna góra! Przypomniałaś mi jak parę lat temu, schodząc ze szczytu zboczyłam ze szlaku i nagle znalazłam się w śniegu do pasa (a to był upalny maj!!) ja w krótkich spodenkach, na krótki rękaw...jak w końcu udało mi się dojść na dół..cała mokra i ze śniegiem we włosach to się prawie popłakałam ze szczęścia;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do Karpacza jeździłem kiedyś do sanatorium, co najmniej 3 razy. Widzę, że moda na kłódki miłości coraz bardziej się rozrasta, widziałem już we Wrocławiu na moście Tumskim oraz na molo w Międzyzdrojach. Miałem pisać prace o KPN przez co byłbym tam częstym gościem ale nie wyszło. Ładne zdjęcia, najbardziej podobają mi się te z gór. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne zdjęcia! Miło sobie wspomnieć te rejony :-) Dwa lata temu też się wdrapywałam na Śnieżkę. To był ten pamiętny weekend majowy kiedy to zasypało góry śniegiem. Wracałam do domu 5 maja w totalnej śnieżycy, drzewa się łamały, samochody psuły itd. itp. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brakuje konkretnej polityki wobec reklam. Moim zdaniem one nawet najpiękniejszą miejscowość zamienią w syf. W Polsce nie wprowadza się jasnych wytycznych, by czasem nie spowodować odebrania tak wyczekiwanej przez Polaków wolności. A wolność w przestrzeni publicznej daje takie skutki, że wiele miejscowości nie ma właśnie "tego czegoś". Pozwolenie na wszystko daje niestety bylejakość.

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękne rudawe kolory jesiennych Karkonoszy .. dzięki za chwilkę piękna .. ach i te okienka .
    słoneczne pozdrowienia Żanet

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama pochodzę z miejscowości u podnóża Sudetów i góry kocham. Ale za Karpaczem nie przepadałam nigdy. Daleko mu do innych miasteczek położonych np pod Karpatami. Oczywiście mogło być gorzej.. Sama Śnieżka to wspaniałe miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie byłam, ale na Twoich zdjęciach prezentuje się naprawdę pięknie! I wygląda na klimatyczne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio byłam na Śnieżce niemal 20 lat temu.. chyba czas znów się wybrać! Pięknie w Polsce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....