poniedziałek, 2 grudnia 2013

Kolding



W Kolding mieszkałam prawie dwa lata. 
Lubiłam to miasto. Wszystko pod ręką - woda, plaże, blisko do granicy z Niemcami, do Legolandu, Odense. Położone nad Kolding Fjord'em i pięknym jeziorem Slotsø, gdzie uwielbiałam chodzić na spacery. O każdej porze roku.
Mały ryneczek, gdzie letnią porą odbywały się imprezki, darmowe koncerty, loppemarkety. Klimatyczne, małe bary i kawiarenki, gdzie wieczorem można było przysiąść na kawkę i kawałek danish pastry. Miło wspominam ten czas. 

W Kolding znajdziecie piękny Zamek Królewski Koldinghus, położony na wzgórzu skąd rozpościera się piękny widok na okolice. Koldinghus to dawna siedziba królów i królowych Danii. Został wzniesiony w średniowieczu i rozbudowany w XV wieku przez Krzysztofa Bawarskiego. Spłoną doszczętnie w roku 1808, został odbudowany dopiero w XX wieku. Obecnie w murach Zamku znajduję się muzeum. Chcecie poczytać więcej o historii zamku to zajrzyjcie koniecznie tutaj { klik }.


Miasto jest naprawdę urocze i "przytulne". Typowo duńska zabudowa, od kolorowych niziutkich domków po nowoczesne, minimalistyczne wille w skandynawskim stylu. W prawie każdy weekend coś się dzieje. W samym centrum znajdziecie sklepy z duńskim artem, galerie, knajpki i restauracje. Nad rzeczką Koldingå, która przepływa przez miasto, latem młodzież wygrzewa się na słońcu popijając carlsbergi wsłuchując się w dźwięki lokalnych grajków, którzy umilają czas przechodniom. Fajnie jest. Ale co się dziwić. Jak pogoda jest fajna, to wszędzie jest super!


Zdjęcia letnie na przemian z zimowymi. 
Bo w Kolding o każdej porze jest fajnie.




















Kolding zimową porą....




















Miłego tygodnia!
Wkrótce zabiorę Was na..... { ale to już niedługo }



with love,
Żaneta

7 komentarzy:

  1. Jest magia. Oglądałam zdjęcia i co jedno to jakaś "podróż" a to domowo - Kaszuby albo klimat typowo Niemiecki, wybrzeże i domki już bardziej Szwedzkie, tu pomyślałam o Karlskronie. Fajna podróż w czasie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo piękne miasto a na Twoich zdjęciach wygląda zjawiskowo.. ma uroczy klimat .. podróżuję z Tobą na mapie Danii i już teraz wiem, że fjordy to nie tylko w Norwegii :^)) ciepło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. a czytając historię zamku .. zauważyłem, że jakiś chłopiec ma na imię Christian to ma spore szansę być księciem i przyszłym królem ;^)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie pokazane miasto. Moją uwagę przykuły elewacja domów, są w dość odważnych kolorach, szczególnie ten pastelowy, różowo-błękitny :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa zabudowa, generalnie miasto wydaje się takie przytulne i ciepłe. Lubię takie małe miasteczka z klimatem :)

    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłabym tam zamieszkać. Najlepiej w niebieskim domku pod nr 51, z siódmego zdjęcia. Fajny klimat, woda blisko. Taki mały raj.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta pierwsza partia zdjęć przypomina mi bajkowy świat Astrid Lindgren w Vimmerby, tak kolorowe są te domki.
    Az przyjemnie pospacerować po mieście!
    W Danii jeszcze nie byłam, ale choćby nie wiem co, w nadchodzącym roku muszę ja zobaczyć, bo zrobiłaś mi apetyt!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....