czwartek, 7 sierpnia 2014

Islandia part VIII | Welcome to Stykkishólmur




To miasteczko urzekło mnie tak bardzo, że nie miałam ochoty z niego wyjeżdżać.
Cisza i spokój. Zatracić się można... Tutaj wszystko ma swój rytm. Bez pośpiechu.  
Kolorowość dookoła. Zielony. Czerwony. Żółty. Biały. Niebieski. Brązowy.
W oddali fiordy zachodnie. Woda otacza człowiek z jednej strony, z drugiej wulkan i lodowiec w jednym.


Świat usłyszał o tej uroczej mieścince za sprawą świetnego filmu, który obejrzałam już dwa razy i pewnie obejrzę jeszcze nie raz. Mowa tutaj o "The Secret Life Of Walter Mitty" gdzie główną rolę zagrał Ben Stiller. Lekki film na sobotni wieczór przy lampce wina. Niesamowicie uchwycona Islandia. Większość częśc filmu kręcono na półwyspie Snæfellsnes i właśnie w miasteczku Stykkishólmur, nawet sceny z grenlandzkiego Nuuk nie były kręcone w Nuuk tylko w Stykkishólmur. A zdradził to jeden zielony domek.... 

Stykkishólmur to największe miasteczko wspominanego półwyspu. Mieszka tutaj ponad 1100 mieszkańców. Lokalni trudnią się najczęściej rybołówstwem, pracując w sklepikach, restauracjach. Jestem bardzo ciekawa jak tutaj jest zimą?? Kiedy brak turystów, słońca jest jak na lekarstwo, jest szaro, zimno i mroźnie? Co wtedy ludzi robią.... Odpoczywają? Wyjeżdżają gdzie ciepło i słonecznie? Marzą o przyjściu lata? A może nic się nie zmienia, i żyją tak jak żyli latem... O tym dane mi będzie się przekonać tylko w jeden sposób. Odwiedzić Islandię zimową porą na polowanie zorz polarnych! I powiem Wam, że ten plan bardzo mi się podoba i będę dążyć do jego realizacji najszybciej jak będę mogła! 


A teraz dawajcie na spacer....
Dość gadania!
Witajcie w Stykkishólmur!





















To właśnie ten zielony zdradził, że film "The Secret Life Of Walter Mitty" nie kręcono w Nuuk tylko w Stykkishólmur. Widać go dokładnie w scenie kiedy Ben zbiega w dół ulicy do baru w Nuuk, a ten właśnie domek dumnie króluje na górce gdzie rozpoczyna się droga... 










Żal było opuszczać tak klimatyczne miejsce. 
W drodze powrotnej na Reykjavik znaleźliśmy przesympatyczną miejscówkę na spanie z cudownym widokiem na fiord Hvalfjörđur. Wieczór spędziliśmy na przechadzkach, rozmowach. Podziwialiśmy w ciszy niesamowity zachód słońca... Żałowałam w głębi, że podróż po Islandii powoli dobiega ku końcowi... I cieszyłam się jednocześnie, że mogłam właśnie tam być i obcować z magią tego kraju. Rano zbudził mnie potworny wiatr, pogoda zmieniła się diametralnie... Nie pozostało nic innego jak ruszyć w stronę stolicy, poszukać noclegu, wypocząć i posmakować kolorowego Reykjaviku....







A już niebawem pokażę Wam Reykjavik. 
Więc stay tuned bo cdn.


With big travel love,
Żaneta

9 komentarzy:

  1. jeszcze piękniejsze zdjecia .. ' Ground control to Major Tom' :^) mówimy ....godne albumu Żaneto! .. zachwycam się .. a to ostanie magia .. wiem, że muszę tam dojść choćby nie wiem co :^)

    ..wiele dobrych fal ~~~~~~~:^) i powrotu na Islandię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję Piotrze, a ten album kto wie, może kiedyś się uda. Może chociaż taki dla siebie.
      Piotr na pewno dojdziesz, i przejdziesz w ogóle całą Islandię i potem ja będę zachwycać się nad Twoimi zdjęciami.

      do zobaczenia już wkrótce!!! :)

      Usuń
    2. trzymam kciuki, że tak się stanie za parę lat .. na razie mam dreszczyk przed Himalajami czy sobie jakoś poradzę
      .. do zobaczenia już wkrótce .. nawet nie wiesz jak się raduję :^)

      Usuń
  2. Jak tam pięknie !! Aż nie ma słów aby to opisać !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pięknie, jest magicznie i tak jakoś inaczej. Spokojnie i cicho. Pięknie, taki surowy raj na ziemi :)

      Usuń
  3. Wspaniały klimat zdjęć! Te kolorowe domki, te pastelowe kościółki... nawet laleczki przed domem są urokliwe (i zawsze lepsze niż krasnale) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) a takie laleczki to bardzo często spotykane na trasach przy domkach ;) I masz rację, dużo lepsze od krasnali. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Ale on tę łódkę sobie postawił, do domu przytulił....

    Fotografie przepiękne! Takie, że ja chcę w to miejsce natychmiast jechać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie! Ja bardzo chętnie zostałabym tam na dużej... Pozdrawiam ;)

      Usuń

Dziękuję, że tutaj zajrzałaś/zajrzałeś!
Rozgość się....